Doživljaji

Kandidature 2013.


Povodom Svjetskog dana turizma, Turistička zajednica Istarske županije raspisala jenatječaj za dodjelu nagrade i priznanja „Zlatna koza - Capra d'oro“ za izuzetan doprinos na polju marketinških aktivnosti u turizmu Istre. Natječaj je bio otvoren do 25. listopada 2013. godine, objavljen u dnevnim novinama „Glas Istre“ i „La voce del popolo“, te objavljen na internet stranicama TZ Istarske županije. U Ured TZIŽ pristiglo je ukupno 29 kandidatura, od čega šest u kategoriji eventi,  šest u kategoriji inovativni proizvodi, sedam u kategoriji turistički proizvodi, šest u kategoriji vizualne komunikacije, te 4 kandidature za skulpturu Zlatne koze koja se dodjeljuje pojedincu za izuzetan doprinos promociji istarskog turizma.

Primljene kandidature po kategorijama, s kratkim obrazloženjima:

a) EVENTI

1) TZ Klastera Umag - Novigrad (Umag, Novigrad, Brtonigla, Buje):
Tematske gourmet manifestacije sjeverozapadne Istre: Dani školjaka / Dani istarskih šparuga / Dani švoja / Dani jadranskih lignji
Ciklus tematskih gourmet manifestacija na području Sjeverozapadne Istre pokrenut je s primarnim ciljem valoriziranja namirnica plavog Jadrana i zelene unutrašnjosti, tipičnih za ovo područje, obogaćivanja turističke ponude i kreiranja novih motiva dolaska gostiju u terminima pred i posezone te dodatne promocije kvalitetnih ugostiteljskih objekata uključenih u ove posebne gourmet itinerare.
Kroz višegodišnje održavanje ovih gourmet manifestacija uspostavljena je kvalitetna i uspješna suradnja između turističkog javnog i privatnog sektora čiji su glavni akteri zajednički prepoznali važnost obogaćivanja cjelokupne turističke ponude kroz nove i kreativne event-e putem kojih će se gostima prezentirati jedinstven gourmet doživljaj, a turistički klaster Sjeverozapadne Istre dodatno profilirati i potvrditi kao nezaobilazna gourmet destinacija.
>> Dani školjaka / Dani istarskih šparuga / Dani švoja / Dani jadranskih lignji

2) BBK Grožnjan:
Brdsko biciklistička utrka XC Izgubljena ovca 
Ova manifestacija je narasla iz rekreativne utrke u službenu utrku koja se boduje za Kup Hrvatske, a ujedno pridonosi popularizaciji brdskog biciklizma na području Bujštine, te popularizaciji istarskog teritorija kao biciklističke destinacije tijekom cijele godine. Na stazi dužine pet kilometara koja prolazi kroz borove šume, zelene livade i dijelom uskotračne pruge “Parenzane” svoje je snage odmjerilo 110 natjecatelja u raznima kategorijama. Vozači koji su nastupali bili su raspoređeni u petnaestak kategorija, od najmlađih uzrasta do profesionalnih vozača. Medijski je manifestacija bila dobro popraćena, a naročito od specijaliziranih portala za brdski biciklizam.
>> Izgubljena ovca

3) BBK Grožnjan:
Brdsko biciklistička utrka XCC Grožnjan by night

Ova rekreativna noćna biciklistička utrka vozi se tijekom mjeseca kolovoza u dužini od 3 kilometra, kružnog je oblika, a glavni su aduti noć i mjesec. Djelomično se vozi po uskim ulicama Grožnjana, pokraj vanjskih zidina do podnožja mjesta, te makadamskom cestom. Budući je utrka jedinstvena takve vrste u Hrvatskoj, odlično je prihvaćena od strane natjecatelja i gledatelja.
>> Grožnjan by night

4) Udruga vinogradara i vinara Istre Vinistra:
20. Međunarodna izložba vina i vinarske opreme Vinistra 2013
Vinistra predstavlja centralno vinsko zbivanje u Hrvatskoj s međunarodnom dimenzijom s obzirom da se u sklopu Vinistre organiziralo i 5. Međunarodno prvenstvo vina malvazije „Svijet malvazije“. Na ovogodišnjoj, 20. Vinistri, održanoj 5. put u porečkoj sportskoj dvorani Žatika, posjetitelji su tijekom tri dana manifestacije imali priliku kušati veliki broj kvalitetnih vina, maslinovih ulja i ostalih gastronomskih delicija. Održano je 7 Gourmet evenata, projektom predstavljanja porečkih restorana pod nazivom „Porečki restorani prijatelji Vinistre“, pokrenutim ove godine.
U ocjenjivačkom dijelu ocijenjeno je ukupno 439 uzoraka vina, od toga 189 uzoraka malvazije na međunarodnom natjecanju „Svijet Malvazije“, a ocjenjivački dio je prvi puta na razini Hrvatske potpuno informatiziran.
Dugoročni učinci projekta su promoviranje Istre i Hrvatske kao jedne od najjačih vinskih regija u Europi, promocija Grada Poreča kao centra Malvazije Mediterana, te obogaćenje turističke ponude i produžetak turističke sezone.
>> Vinistra
>> www.vinistra.com

5) Riviera Adria d.d.:
Valamar Jazz Festival
Četvrto izdanje Valamar Jazz Festivala održalo se u terminu od 25. do 29. lipnja u Poreču na nekoliko gradskih lokacija: glavni program u atriju Eufrazijeve bazilike i na otoku Sveti Nikola,a popratni u Villi Polesini, Papillon cocktail & lounge baru te na Trgu.slobode. Brojčani pokazatelji manifestacije su: 5 dana glazbe / 11 koncerata / 5 pozornica / 85 glazbenika / cca. 2500 posjetitelja.
Valamar Jazz Festival kao jedan od najznačajnijih kulturno turističkih brandova obogaćuje kulturno-turističku ponudu grada Poreča, Istre i regije, te da je atraktivnim i vrhunskim glazbenim imenima, kvalitetnom produkcijom, gostoljubivošću domaćina i prekrasnim autentičnim lokacijama potvrdio grad Poreč, Istru i Hrvatsku kao relevantnu lokaciju svjetske jazz scene.
>> Valamar Jazz Festival

6) Udruga Sonitus:
Festival Visualia
Festival Visualia je festival audio-vizualne umjetnosti izrađen u vlastitoj produkciji kojem je glavni cilj modernizacija postojećih i približavanje novih tehnologija građanima i turistima na vrlo atraktivan način. Radi se o posebnom audio-vizualnom iskustvu u vidu velikih 3D video mappinga na velike građevine, svjetlosnih predstava koje predstavljaju igru svjetla na savršeno usklađenim glazbenim podlogama, izložbi novih tehnologija iz stranih zemalja i sl. Posebna pažnja posvećena je marketinškoj strategiji pa je tako prvi festival bio medijski praćen na regionalnoj, ali i nacionalnoj razini, a na službenoj stranici je skupio preko 1400 fanova iz cijele Hrvatske i Europe.
>> video 3D mappinga: www.youtube.com/watch?v=Kk228XBWM8c

 

b) INOVATIVNI PROIZVODI

1) Istraturist d.d.:
Park and Ride Umag, javni servis za prijevoz biciklima
Projekt sustava automatskog iznajmljivanja bicikala realiziran je u suradnji s Gradom Umagom, Turističkom zajednicom grada Umaga i Ministarstvom turizma Republike Hrvatske te značajno pridonosi unaprjeđenju razine usluge i ponude destinacije.
Na jednostavan način omogućuje korisnicima da unajme bicikl, koriste ga za komutaciju, razgledavanje destinacije ili sportsku namjenu. Bicikli se mogu unajmiti i vratiti na različitim lokacijama na području Grada Umaga te u CampingIN Park Umagu. Sustav Park and ride je pušten u funkciju 15.7.2013. s ukupno 5 stanica, 93 bicikala i 150 postolja za prihvat bicikala te je u prva 2,5 mjeseca u sustavu registrirano više od 5.000 korištenja.
>> Park and Ride Umag

2) TZ Vrsar:
Edcom d.o.o. Poreč za izradu aplikacije za mobilne uređaje
Aplikacija za mobilne uređaje osmišljena je i postavljena kao vodič kroz destinaciju Vrsar, a namijenjena je gostima koji su već pristigli u mjesto.
Izrađena je za mobilne uređaje pod operativnim sustavom Android i iOS, objavljena na 4 jezika: hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom.
Osim tzv. statičkih informacija, u aplikaciji se prikazuju i podaci koji se interaktivno mijenjaju:
kalendar događanja povezan na centralni portal TZ lstre, vremenska prognoza za Vrsar i okolicu te najave događanja za Vrsar i okolicu.
Podaci koji se prikazuju podijeljeni su u 12 kategorija: turističke informacije; meteo prognoza; ne propustite-najave; kalendar događanja; aktivnosti; hoteli, apartmani, turistička naselja; kampovi; privatni smještaj; hrana i piće; marina i servis; povijesne znamenitosti; važne informacije i brojevi.
>> Turistička zajednica Općine Vrsar

3) TZ Bale:
Prvi difuzni hotel u Istri La Grisa, vlasnice Melihe Murić
Hotel La Grisa otvoren je u Balama 2011. godine na čijem je projektu obitelj Murić radila sedam godina, na način da je kupila nekoliko starih ruševnih kuća i povezala ih u jednu cjelinu. Hotel raspolaže s 22 klimatizirane sobe i 2 apartmana te predstavlja prvi primjer difuznog hotela na Istarskom poluotoku. Sa svoje četiri zvjezdice ispunjava želje svakog gosta te u istoimenom restoranu nudi raznolikost i bogatstvo istarske kuhinje.
>> Hotel La Grisa

4) JUNP Brijuni:
Podmorsko poučna staza u uvali Verige
Podmorsko poučna staza u uvali Verige realizirana je pomoću bespovratnih sredstava Ministarstva turizma iz Programa poticanja inovacija u turizmu „Inovativni turizam“ putem
projekta „Doživljaj prirodnih i arheoloških vrijednosti brijunskog podmorja“.
Multisenzorska podmorska edukativna staza prva je takve vrste u Hrvatskoj i na Jadranu, te jedna od malobrojnih u Europi koja korištenjem novih tehnoloških rješenja posjetiteljima pruža audio-vizualni doživljaj u moru. Naime, putem specijalnih disalica s ugrađenim prijemnikom putem odašiljača prati se stručno vođenje, tj. snimljeni glasovni vodič i sluša umirujuća glazbena podloga. Sistem odašiljača i prijemnika koristi se radio frekvencijama, a zvuk se prenosi vibracijama i kondukcijom preko kostiju. Za ovaj inovativni način predstavljanja prirodnih i arheoloških sadržaja u turističkom proizvodu izrađen je informativni letak i kartica s morskim organizmima prilagođena za boravak u moru.
>> Podmorsko poučna staza
>> JUNP Brijuni

5) Arheološki muzej Istre, TZ Pula, Javna ustanova Pula Sport:
Spectacula Antiqua
Program je nastao zajedničkom suradnjom Turističke zajednice Grada Pule, Arheološkog muzeja Istre i Javne ustanove Pula sport i kao jedinstveni proizvod ukorporiran je u cjelovitu kulturnu ponudu Grada Pule kroz program Rimska Pula.
Program je premijerno prikazan 20. lipnja te je uz stalno usavršavanje tijekom ljeta 2013. prikazan deset puta, a sastoji se od tri dijela – uvodnog, u kojem se posjetitelji upoznaju s rimskim obrtima i životom gladijatora; glavnog, u kojima se prezentiraju gladijatorske borbe, i završnog, u kojem se posjetitelji spuštaju na borilište i imaju kontakt sa sudionicima programa.
Posebna pozornost posvetila se opremi sudionika za koju su naručene replike iz specijaliziranih kovačnica i krojačnica u Italiji uz potporu domaćih stručnjaka vodeći pri tome računa da cjelokupna oprema bude vjerna kopija opreme iz razdoblja 1. stoljeća nakon rođenja Krista, tj. vremenu najintenzivnije uporabe amfiteatra.
U 10 ponavljanja sudjelovalo je više od 80 izvođača i to po 65 izvođača i 15 članova tehničkog osoblja po predstavi. Projekt je pogledalo više od 20.000 posjetitelja, a prodano je ukupno 14.757 ulaznica.
>> Spectacula Antiqua

6) Grad Pazin i Udruga Istra Inspirit:
Soba Julesa Vernea – Voyages Extraordinaires
Soba Julesa Vernea je projekt proizašao iz jednog od Istra Inspirit događaja. Osposobljen i renoviran atraktivan prostor Kaštela koji je punih dvadeset godina zjapio prazan, pretvoren je u mjesto susreta posjetitelja-turista s likom i djelom Julesa Vernea, ali i Pazinom i cijelim krajem koji mu je poslužio kao inspiracija. Ovaj projekt predstavlja jedinstveni turistički proizvod budući spaja originalnu lokaciju, inspirativnu povijesnu priču, ugostiteljsku ponudu koja uključuje autohtone istarske delicije, kreativne radionice, interaktivne predstave. Na taj način savršeno nadopunjuje postojeću turističku ponudu Kaštela, Grada ali i cijelog područja središnje Istre.
>> www.istrainspirit.hr
>> Soba Julesa Vernea

 

c) TURISTIČKI PROIZVODI

1) Istraturist d.d.:
Istria Experience
IstriaExperience predstavlja prodajno-promotivni sustav offline i online komunikacijskih i prodajnih kanala, stvoren da korisnicima na inovativan i praktičan način ponudi odabir najboljih iskustava i autohtonih turističkih sadržaja Istre.
Istria Experience već sada uključuje oko 200 odabranih doživljaja u 12 kategorija, poput izleta, događanja, restorana i konoba, biciklizma i sl. pri čemu svaku kategoriju podržavaju odabrani stručnjaci. Osim doživljaja Istre gosti mogu pretražiti i rezervirati turističke usluge kao što je prijevoz u Istri: transfere, taxi i rent-a-car te smještaj u Istri: hotele, apartmane i kampove. Korisnici su gosti koji borave u destinaciji Umag i Rovinj, uglavnom gosti Istraturista i Maistre ali i ostali gosti te potencijalni gosti koji na Internetu pretražuju mogućnosti boravka u Istri.
Također su realizirani i tiskani promotivni materijali ovog projekta.
>> Istria Experience

2) Laguna Novigrad d.d.:
Mareda Istrian Premium Village Novigrad – Kameno selo
Mareda IstrianPremium Village temelji se na ideji „povratka prirodi“ gdje ovaj način boravka gostima pruža komfor hotelskog smještaja uz sve prednosti kampa, blizine plaže i ostalih sadržaja. Model smještaja u mobilnim kućicama savršeno se uklapa u krajolik uz minimalnu intervenciju u konfiguraciji terena te zajedno s okruženjem stvara novu dodanu vrijednost. Sadrži 30 moderno opremljenih kućica s imitacijom kamene fasade, zasad jedinstvene u Europi, složene po uzoru na nekadašnja sela u Istri. Specifičnost ovog proizvoda je povrtnjak za goste koji upotpunjuje povratak prirodi.
>> Mareda Istrian Premium Village Novigrad
>> Mareda Istrian Premium Village

3) Riviera Adria d.d.:
Novoobnovljeni Hotel & Casa Valamar Sanfior, Rabac
Novi proizvod nastao je spajanjem postojećeg Hotela Valamar Sanfior koji je i do sada nosio četiri zvjezdice te apartmana Lanterna koji su s dvije podignuti na četiri zvjezdice i danas nose naziv Casa Valamar Sanfior. Primarno namijenjen aktivnim obiteljima i parovima, ovaj proizvod ima bogatu i raznoliku ponudu za obitelj i djecu, dva vanjska i jedan unutarnji bazen i wellness centar, a smješten je na samoj plaži u Rapcu. Novo ime donosi i nove sadržaje: prostranije sobe, novi namještaj s naglaskom na suvremeni dizajn, izgrađeni balkoni u sobama s pogledom na more, fintess centar, novi grijani bazeni.
U suradnji s Turističkom zajednicom grada Labina, u dodatne sadržaje hotela uvedeni su proizvodi pod brendom Božice Sentone, zaštitnice putnika, kojim se promovira i kroz Hotel & Casu Valamar Sanfior kao jedinog hotelskog partnera koji nudi gostima cjelokupnu priču, ponudu i usluge Sentone.
Ovo 60 milijuna kuna vrijedno ulaganje najveće je ulaganje Valamara u novu sezonu i donijelo je turističkoj ponudi Rapca još jedan visoko kategoriziran turistički objekt, koji može smjestiti gotovo 500 gostiju. Hotel Valamar Sanfior kapaciteta je gotovo 300 ležajeva, dok je Casa Sanfior kapaciteta oko 200 kreveta.
>> Hotel & Casa Valamar Sanfior

4) Studio Sonda:
Hommage Supi
Projekt je ostvaren prema pozivu Muzeja turizma i HDD-a za potrebe kustoske koncepcije Hungry Designers - izložbe dizajnerskih projekata na temu gastronomije u turizmu na kojoj je svoje radove predstavilo dvadesetak hrvatskih dizajnera i dizajnerskih timova, a projekt Hommage Supi odabran je za izložbu u konkurenciji od 59 prijava. Projekt je rađen u tri faze: istraživanje, definiranje glavnih karakteristika Supe te ponuda rješenja koji obuhvaća dizajne hrane, dizajn posuđa i dizajn scenarija. Na taj se način gostima nudi alternativan turistički proizvod utemeljen na tradiciji, prigodan i za visoku gourmet ponudu.
Kroz projekt Hungry Designers Supa se promovira diljem Hrvatske i EU, što će dovesti do proširenog interesa za nju, te zainteresirati turiste i za Hommage Supi i za originalnu verziju, obzirom da je važno promijeniti činjenicu kako je gotovo 90% konzumenata domaće stanovništvo.
>> Hommage Supi

5) TZ Rovinj:
Projekt biciklističko-pješačko-edukativne staze Basilica
Turistička zajednica grada Rovinja-Rovigno u suradnji s Gradom i Zavičajnim muzejem osmislila je projekt dodatne valorizacije dijela postojeće staze Limes trasiranjem dodatnih putova i njihovim pretvaranjem u edukativnu biciklističko-pješačku stazu Basilica koja je realizirana krajem lipnja. Staza Basilica ukupne dužine 18,7 km isprepliće se s trasom nekadašnje željezničke pruge Kanfanar-Rovinj koja je ukinuta 1966. godine. Uz zaštićene prirodne lokalitete (obalni pojas, brdašca i lokve), posebnu atraktivnost stazi daju četiri crkvice iz prošlih stoljeća: Crkve sv. Bartolomeja, sv. Krištofora, sv. Tome i sv. Prota, čiji su ostaci građevina uz posebne upute Konzervatorskog odjela očišćeni i sačuvani. Duž staze je postavljeno 12 info-edukacijskih tabli, 8 putokaza na glavnim punktovima staze, uređena su 4 odmorišta, a najatraktivniji punkt je uređeni vidikovac iznad Limskog kanala. Za promociju staze izrađena je brošura na 4 jezika (hrvatski, engleski, talijanski, njemački jezik), s opisima lokaliteta na stazi i kartom.
>> Biciklističko-pješačko-edukativna staza Basilica

6) TZ Pula:
Skupna ulaznica za 7 objekata u Puli - Pula Card
Kako bi se gostima olakšao boravak u gradu, na način da u što kraćem vremenu obiđu što više lokaliteta iz kulturne baštine štedeći pri tome i vrijeme i novac, te da s druge strane, obiđu i one manje atraktivne kulturne lokacije, TZ Pula uvela je Pula Card. Po vrlo povoljnoj cijeni za 120 kuna, odnosno djeca za samo 70 kuna, mogu obići sedam kulturnih znamenitosti: Arenu, Augustov hram, Muzejsko galerijski prostor Sveta srca, Muzej suvremene umjetnosti Istre, Povijesni i pomorski muzej Istre, podzemne tunele Zerostrasse i Aquarium Pula. Osim toga, osmišljena je i nagradna igra za obiđenih svih sedam objekata uz nagradne boravke u objektima Arenaturista.
>> Pula Card

7) TZ Buzet:
Lov na tartuf - Karlić tartufi, GIR d.o.o.
TZ Grada Buzeta u kategoriji turističkog proizvoda, kandidira firmu GIR d.o.o. koja u svojoj ponudi osim tartufa, proizvoda s tartufima i sl. nudi sadržaj/proizvod „Lov na tartuf“ koji se sastoji od: Dobrodošlice uz bisku ili neku drugu domaću rakiju i priču o obitelji, tradiciji traženja tartufa i kraju,odlaska u šumu s domaćinima i psom u traženje tartufa, degustacije jela s tartufima i ostalih tipičnih istarskih proizvoda u autentičnom ambijentu, mogućnosti kupnje tartufa i proizvoda s tartufima, mogućnosti otkupa nađenog tartufa. Cijena programa iznosi 30 eura na više, ovisno o veličini grupa i dodatnim zahtjevima.
U 2013. godini (do 30.09.2013) o „Lovu na tartuf“ kod obitelji Karlić je pisalo/snimalo oko 35 novinarskih ekipa iz cijelog svijeta. Posjećuju ih turisti također iz cijelog svijeta, a više o samim dojmovima dostupno je na stranicama www.karlictartufi.hr i stranici facebook-a Karlić tartufi.
>> Lov na tartuf

 

d) VIZUALNE KOMUNIKACIJE

1) Riviera Adria d.d.:
Novi Valamarov web site
Za realizaciju primarnih ciljeva izrade novih web stranica, provedena su sljedeća poboljšanja: moderan i jednostavan dizajn s prepoznatljivim "Valamar" identitetom; optimizirana struktura stranica; usmjereniji tok pregledavanja stranica; pojednostavljena navigacija; mogućnost izvršenja rezervacije u samo tri koraka; uključene recenzije na objektima koje su ostavljali posjetitelji poznatih turističkih portala Booking.com, HolidayCheck ili Expedie.
Objava novih web stranica rezultirala je porastom efikasnosti u kanaliziranju posjetitelja kroz stranice do početka procesa rezervacije sa 73% na 98%; kraćim i pojednostavljenim procesom rezervacije te 4 x većom konverzijom posjetitelja s prvog na drugi korak procesa rezervacije.
>> Valamar

2) Studio Sonda:
Vizualni identitet Turističke zajednice grada Poreča
Mozaik je element po kojem je grad Poreč oduvijek prepoznatljiv te je ukomponiran kao mozaik doživljaja u novi vizualni identitet TZ Poreča koji biva kompletan dolaskom pojedinca kojem se obraćamo. Mozaik, sastavljen od raznobojnih kockica kao simbola raznolikosti ponude Poreča uz vesele i dinamične boje savršeno odgovaraju ponudi šarolike turističke destinacije.
Slogan “You complete us”, u spoju s grafičkim rješenjem suvremenog mozaika, odašilje snažnu emocionalnu poruku svakom posjetitelju.
>> Vizualni identitet Turističke zajednice grada Poreča

3) TZ Rovinj:
Romantic Mediterranean Rovinj-Rovigno 3D (katalog)
Turistička zajednica grada Rovinja izradila je novi i atraktivni promidžbeni katalog, koji je po svom sadržaju i načinu predstavljanja povijesnih, prirodnih i kulturnih znamenitosti jedinstven u zemlji. Rovinj je, kao prvi grad u Hrvatskoj dobio turističko- informativni katalog, u kojem se sedam pomno odabranih gradskih motiva gleda uz pomoć 3D naočala, odnosno plave i crvene folije koje osiguravaju dubinu fotografije. Katalog pod nazivom "Romantic Mediteranean Rovinj-Rovigno 3D", uz sedam impozantnih gradskih motiva poput luke, središnjeg gradskog trga, Balbijevog luka, crkve sv. Eufemije - gradske zaštitnice, ribarskog plovila batane, te dvorca s obližnjeg otoka sv. Andrija i zelenih pluća grada Zlatnog rta, plod je suradnje dviju poduzetnica Sanje Ignjatić i Alice Tosenberger s djelatnicima Turističke zajednice grada Rovinja-Rovigno. Uz fotografije i prateći sadržaj na četiri jezika, "Romantic Mediteranean Rovinj-Rovigno 3D", sadrži i mini kartu s objašnjenjem kako doći do željenog, odnosno prezentiranog punkta. Sam katalog, osim sadržajem plijeni i atraktivnim, preklopnim dizajnom (u obliku pisama) kao i mekim ukoričenjem. Suvenir se može pribaviti isključivo u uredu gradskog TZ-a i isključivo za potrebe promidžbe.
>> Romantic Mediterranean Rovinj-Rovigno 3D

4) TZ Bale i Općina Bale:
Multimedijalni centar Ulika
U cilju zaštite i očuvanja prirodne i kulturne baštine teritorija Istarskog poluotoka TZ Bale i Općina Bale otvorile su izuzetan arhitektonski tehnički opremljen multimedijalni centar u Balama koji, uz pomoć najviših tehničkih dostignuća, omogućuje razgledavanje dvije trajne postave jedinstvene na ovom području. Prvi je posvećen bogatom baljanskom nalazištu dinosaurusa, a drugi je ornitološki - zbirka autohtonih ptica s područja Bala i Istre, uz slušanje zvuka – opjeva svake izložene ptice.
Multimedijalni centar ujedno je i TIC i službeno sjedište TZ Bale.
>> Multimedijalni centar Ulika

5) TZ Pula i Arheološki muzej Istre:
Obilježavanje kulturno-povijesnih spomenika u Puli pločama sa QR kodovima
Tijekom mjeseca ožujka 2013. godine za 28 pulskih znamenitosti postavljeno je 24 ploča na kojima su QR kodovi. Riječ je o on-line vodičima za pametne telefone ili tablete, natpisi na informativnim pločama su na četiri jezika, na hrvatskom, talijanskom, njemačkom i engleskom jeziku. Ploče s QR kodovima za "pametne" telefone omogućuju turistima, ali i Puljanima željnim širenja znanja o povijesti svoga grada da u “tren oka” saznaju sve o spomeniku i lokaciji antičke, srednjovjekovne i novije povijesti Pule. Ploče je dizajnirao dizajnerski studio Parabureau iz Pule, koji od 2008. godine skrbi o vizualnom identitetu i brendiranju Pule, za što je i nagrađen na prestižnom natječaju Rebrand 2010 Global Awards za brendiranje, dok je izrada QR kodova povjerena tvrtki Bite Communication.
>> QR kodovi

6) TZ Buzet:
Implementacija vizualnog identiteta TZ Buzeta
U cilju jačanja identiteta i jasnijeg komuniciranja i prepoznavanja na tržištu, Turistička zajednica grada Buzeta krajem 2010. godine krenula je u izradu novog, ujedno i prvog vizualnog identiteta. Novi vizualni identitet povezan je s obilježjima, karakteristikama i tradicionalnim vrijednostima kraja i ujedno je nastavak rada na brendiranju grada Buzeta kao grada tartufa te ga čini drugačijim u odnosu na druge gradove. U izradi logotipa korištene su višeznačajne siluete nepravilnih oblika koje asociraju na tartufe, ali i na nepravilno raspoređene starogradske jezgre na području Buzeštine, te raznolikost sadržaja. Svako mjesto ima svoj logotip. Turistički sadržaj podijeljen je u 3 grane: gastronomija s naglaskom na tartufima, kultura s naglaskom na glagoljici i aktivnosti u prirodi Buzet outdoor sport. Tijekom 2012. i 2013. godine implementiran je vizualni identitet kroz sve kanale komunikacije, te stvorena prepoznatljivost kroz sve promotivne materijale koje TZ Buzeta izrađuje.
>> Vizualni identitet TZ Buzeta

 

KANDIDATURE ZA GLAVNU NAGRADU 'ZLATNA KOZA - CAPRA D'ORO'

1) TZ Poreč:
Ivan Jakovčić

Ivan Jakovčić je uz svoje političke, poslovne i počasne funkcije koji ga svakako svrstavaju među zaslužne istarske, odnosno hrvatske građane, velikim dijelom dao svoj doprinos u promicanju istarskog turizma i stvaranju imagea Istarske županije.
Svojim entuzijazmom, poticanjima i ukazivanjima kako je to u drugim zemljama, posebno je zaslužan za priču o vinima i uljima Istre, za otkrivanje unutrašnjosti Istre, pa tako razni agroturizmi, kulinarska umijeća i autohtoni proizvodi postaju valorizirani i predstavljeni. Osobno je zaslužan za pokretanje raznih festivala, događanja, manifestacija te je postavio temelje priznavanja kulturnog turizma. Družeći se i pozivajući vrhunske svjetske umjetnike pomogao je da se stvori novi i drugačiji image Istre kao atraktivne i sadržajne destinacije.
Tu su i prve priče o golfu, aktivno promicanje i stvaranje pozitivnog ozračja s ciljem da se golf igrališta izgrade. Neosporno je da je dao osobni pečat u kvaliteti promocije destinacije, poticao uvođenje inovacija, kreiranje i razvoj novih proizvoda te brendirao image Istre kroz dostignuća u turizmu.

2) Udruženje obrtnika Buzet:
Ðino Rušnjak
Ðino Rušnjak već 25 godina uspješno posluje u ugostiteljstvu. Dugogodišnji je predsjednik sekcije ugostitelja Udruženja obrtnika Buzet te član ceha Obrtničke komore Istarske županije. Veliki je promotor autohtone kuhinje Istre, a posebno starinskih jela s Buzeštine i Istre koja su prezentirana i pripremana na raznim manifestacijama.
Sekcija ugostitelja Udruženja obrtnika Buzet s njim na čelu sudjelovala je počevši od 2002. godine na Gastro izložbi “15. Susret ugostitelja Hrvatske obrtničke komore”, kao i na manifestacijama “Gastro okusi” diljem Hrvatske: u Umagu, Rovinju, Puli, Buzetu, Velikoj Gorici, Garešnici, Rovinju, Poreču, i ove godine u Pazinu.
Uz njegovo vodstvo sekcija ugostitelja Udruženja obrtnika Buzet nagrađivana je brojnim nagradama, tako su 2002. godine osvojili drugo mjesto u kategoriji slastice, 2004. godine prvo mjesto u kategoriji toplih jela, 2005. godine i 2006. godine prvo mjesto u kategoriji skupni izlošci, te 2013.godine treće mjesto u pripremanju jela od istarskog boškarina.
Uključuje se u manifestacije „Subotina po starinski“, „Vikend istarskog tartufa“, „Istra Inspirit – Buzet po starinski”, te svojim doprinosom obogaćuje sadržaj i kvalitetu istih. Kao uspješan istarski  obrtnik dobio je priznanje  povodom 160 godina Hrvatske obrtničke komore.

3) Gordana Brcković, Zagreb:
Draženka Moll
Gđa. Draženka Moll vlasnica je Stancije 1904, 100 godišnjeg imanja u Smoljancima, 15 km udaljenom od mora. S kućom za odmor i pripadajućim apartmanima, kapacitet je 17 ležaja. Otvoren tijekom cijele godine, u ovom se vrhunskom komforu i gostoprimstvu vlasnice može besprijekorno uživati, a uz to doručak se nudi do 12 sati, kao i sezonski meniji u tipičnoj istarskoj konobi pored otvorena kamina.
Valja naglasiti da se ove godine navršava 10 godina kako su dva apartmana koja su prilagođena i osobama s invaliditetom bila preuređena i namijenjena upravo tom segmentu gostiju. Ove godine Stancija 1904 je nacionalni pobjednik projekta EDEN čija je tema ove godine bila: Pristupačni turizam. Do sada je gđa. Moll ugostila oko 40-ak osoba s invaliditetom iz Hrvatske, Njemačke i Švicarske, a komentari su bili iznenađujuće pozitivni. Stancija je prikladna i za organizaciju manjih svečanosti, kao što su vjenčanja, rođendani, krštenja, poslovna druženja, seminari, team buildinge i druge evente.

4) Mara d.o.o., Pula:
Ana Berc

Ana Berc je 2000. godine završila Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Studij dizajna i stekla zvanje diplomiranog dizajnera (VII. Stupanj). Bogato radno iskustvo gdje je radila kao grafičko-likovna urednica i dizajnerica stekla je u: Školskoj knjizi d.d. Zagreb, Halo Jaska, tjedniku Svena – D.B. d.o.o., Mari d.o.o. Pula, Skipper News, nautical weekly newspaper Laterna magica d.o.o., Noveni d.o.o. Zagreb, Hrvatskoj esperantskoj mladeži Zagreb).
Likovno-grafička urednica svih izdanja Mara d.o.o. između kojih se posebno izdvaja: Idejno i grafičko oblikovanje materijala: monografija Parkovi Pule, vizualni identitet i promotivni materijali Wellness centra i poliklinike Istarske toplice, vizualni identitet i promotivni materijali međunarodnih biciklističkih utrka Parenzana 2006. i Istra Terra Magica 2006., vizualni identitet i promotivni materijali internacionalnog festivala smijeha u Istri IFSI:) 2007., vizualni identitet i grafička urednica svih izdanja projekta afirmacije mladih umjetnika Istre XIIxII 2008. - 2013., projekta Heart of Istria (brošure, promotivni materijali...) 2007. - 2008., projekta Revitas 2010 - 2012 (vizualni identitet projekta, logotip, grafička knjiga standarda, fotomonografija Istarske freske, vodiči Istra: Urbana povijesna središta, Istra: otisak vremena, deplijani, plakati, razglednice, roll-upa, labela i ovitka projektnog DVD-a, oglasi…), AdriaMuse projekt 2012 - 2013 - idejno i grafičko oblikovanje svih materijala: brošure, plakata, razglednica, knjiških oznaka, deplijana, labela i ovitka dokumentarnog i projektnog DVD-a, vizualnog identiteta projekta - projektnog logotipa i pripadajuće knjige standarda, logotip i knjiga standarda za novi vizualni identitet Povijesnog i pomorskog muzeja Istre, idejno i grafičko oblikovanje knjige Kamenjak.

Prikaži