Izložba: Portreti
Slavica Marin u galeriji Fonticus predstavlja noviji niz radova čiju okosnicu čine kadrovi sastavljeni od detalja, elemenata starih, odbačenih predmeta. Asortiman je značajno vezan uz metal. Tu su limenke i/ili njihovi poklopci, zaštitne ploče, dijelovi starih strojeva, metalne spojnice… Ponekad u kompozicije uklapa i biljne dijelove. U postavu nalazimo plošne radove na zidu te objekte u prostoru. Autorica nas na zidovima bijele kocke okružuje plićim ili dubljim reljefima. Oni su izvedeni ready-made maštovitim načinima apliciranjem raznorodnih predmeta na najčešće tamnu, glatku podlogu. Autorica neke elemente djelomično obrađuje, ali ne prikriva njihov originalni oblik ili porijeklo. Ona se njima služi tvoreći nove asocijativne oblike.
Pažljivim promatranjem shvaćamo da se umjetnica poigrava našom percepcijom. Mi na prvi pogled zamjećujemo neku prepoznatljivu formu, da bi kasnije shvatili kako se radi o kolažiranju odsluženim elementima domaćinstva ili industrije. Ponekad ih autorica kamuflira kolorom, a ponekad ih ostavlja u originalnom stanju. Ona ih najčešće aplicira na tamnu, crnu, jednakomjernu podlogu bez drugih intervencija. Ponekad ostavlja vidljivom strukturu podloge. Pojavljuju se okviri koji su ponegdje umireni kolorom podloge, a ponekad su reljefni, dekorativni i samim time naglašeni kao sastavnice rada.
Autorici je važna igra oblicima i vizualne asocijacije smisla. Radovi nose odliku materijalnosti, ideju motiva, a uz to i njegovu promjenjivost, nestalnost. Mi prepoznajemo oblike koji u autoričinoj interpretaciji postaju neka nova realnost. Konceptualan pristup i promišljeno likovno razmišljanje odlike su ovog projekta. Nizanje detalja metalne građe biva povremeno prekinuto. Autorica u oblikovanje uklapa i drvene segmente. Za ovu prigodu uzima izreske dasaka ili stapke s tragovima prirodnog rasta.
Analizirajući ciklus, primjetna je koncentracija na zaokruživanje jednog likovnog istraživanja. Iako se njezini dosadašnji ciklusi prelijevaju i nastavljaju, umjetnica svjesno ostaje unutar samozadanog kanona koristeći dosjetljive kompilacije. Čvrsta kompozicija, kontrastne tonske gradacije, smisleno kombiniranje, pojavljuju se kao bitne karakteristike izložbenog projekta. Bizarni realni predmeti dobivaju autorstvo maštovitim kombinacijama. Pred sobom imamo kompozicije na rubu apstrakcije. Očito je da autorica ovisi o pronađenom, zapaženom obliku i da ga ne želi sasvim prikriti, već ponuditi novu magnitudu energije nečemu što obično ne primjećujemo. Vizualne osobine metalnih predmeta umjetničinim intervencijama mijenjaju značenja. Tako poklopac limenke postaje parafraza lica ili cvijeta, dio mrtve prirode ili portreta…
(Kustos izložbe Eugen Borkovsky, IV. 2025.)
O autorici:
Slavica Marin živi i radi u Umagu. Realizirala je niz slika, skulptura, objekata, instalacija i performansa koje je predstavila na mnogo samostalnih i skupnih izložbi. Nagrađivana nekoliko puta. Učestvovala u radu nekoliko likovnih kolonija, festivala i artrezidencija. Godine 2017. osnovala je Park skulptura na odlagalištu smeća, gradskoj deponiji grada Umaga. Radovi joj se nalaze u fundusu nekoliko muzeja i galerija. Muzej suvremene umjetnosti Pula ima stalni postav njezinih radova.
»» U galeriji Fonticus možete istovremeno pogledati izložbu S vrha dna (Martin Zelenko Poles)