Priopćenja

TZ Istarske županije: Marketing report 2025-01

Turistička zajednica Istre u prvim danima 2025. donosi i prvo marketinško izvješće, sa željama da vam ova godina donese puno sreće, zdravlja, kreativnosti, radoznalosti i energije te da vam svaki dan bude ispunjen pozitivnim trenucima i novim ostvarenjima!

U nastavku predstavljamo lepezu reportaža s različitih emitivnih tržišta objavljenih u drugoj polovici 2024. godine, među kojima se ističe TV reportaža o istarskim tartufima na popularnom američkom kanalu NBC.

Poznati i vrlo čitani londonski regionalni tjednik The Standard objavio je reportažu novinarke Abhe Shah o Istri. Shah je u Istri boravila u lipnju prošle godine, a u tekstu je istaknula da se radi o skrivenom dragulju Europe. Uz to, utjecajni The Times posvetio je pažnju našem poluotoku s prilogom naslovljenim „Hrvatska gastroutopija: mala Toskana bez previše turista“, dok je kultni The Guardian objavio članak Annabelle Thorpe o najboljim jesenskim festivalima i aktivnostima berbe u Europi, među kojima je Istra istaknuta kao idealna destinacija za masline i tartufe. Reportaža Alexa Crossleya u britanskom Olive Magazineu posvećena je istarskoj gastronomiji.

Slijedi nekoliko priloga iz njemačkih medija, među kojima je i Abendzeitung München o čarima jesenske Istre, kao idealne destinacije za opuštanje i uživanje u lokalnim gastronomskim delicijama. O sličnoj temi pisali su Die Zwei, Funk Uhr, 7 Tage, Viel Spaß, Woche der Frau, dok su Bild Woche i magazin OK! objavili tekstove koji ističu istarske prirodne ljepote, povijesne gradove i vrhunske delicije.

Sjedinjene Američke Države: NBC
The Food Guy: Tracing Truffles from Europe to Chicago
The Food Guy: Tragom tartufa od Europe do Chicaga
Američki portal NBC objavio je u prosincu reportažu popraćenu člankom koja govori o istarskim tartufima. Autor Steve Dolinski poznatiji kao The Food Guy, prati put tartufa iz istarskih šuma pa sve do restorana u Chicagu. Opisujući iskustvo lova na tartufe s dresiranim psima u blizini sela Šćulci te posjet obitelji Karlić, koja se bavi lovom i izvozom tartufa u Sjedinjene Američke Države, ističe i da se tartufi koriste u čikaškim restoranima kao što su Monteverdea i Riccardo Trattorie, obogaćujući tako jela jedinstvenim aromama.
NBC (National Broadcasting Company) američka je radijska i televizijska mreža u vlasništvu NBC Universala. Danas NBC čini 11 televizijskih postaja i gotovo 200 podružnica diljem SAD-a i njegovih teritorija, a neke su dostupne i u Kanadi. Tijekom svoje povijesti, NBC je bio dom mnogih popularnih programa i izvođača te je odigrao ključnu ulogu u razvoju radijske i televizijske industrije u SAD-u.
www.nbcchicago.com/news/local/the-food-guy-tracing-truffles-from-europe-to-chicago/3617154/

- Medijske objave u Velikoj Britaniji –

The Standard
Truffle hunting and island hopping: why Istria is Europe's hidden gem
Lov na tartufe i obilazak otoka: zašto je Istra skriveni dragulj Europe
Online portal The Standard objavio je tekst novinarke Abhe Shah o Istri, koju opisuje kao skriveni dragulj Europe. Reportaža vodi čitatelje kroz najatraktivnije lokacije poluotoka, od povijesnih gradova do lokalnih kulinarskih iskustava. Članak započinje u Poreču, poznatom po Eufrazijevoj bazilici, povijesnim ulicama i velikoj marini, u kojem se posebno preporučuje restoran Miramare na otoku Sveti Nikola kojim upravljaju Michelinovi chefovi braća Cerea. Rovinj je opisan kao slikovita ribarska luka idealna za cjelodnevno istraživanje, s posebnim naglaskom na crkvu sv. Eufemije i restoran Puntulina, poznat po svježim morskim plodovima i spektakularnom pogledu na more. Posebna pažnja posvećena je i lovu na tartufe u okolici Motovuna, koji je istaknut i kao vinska destinacija s preporukom za ručak u konobi Fakin, uz pogled na prekrasnu dolinu rijeke Mirne. Reportaža preporučuje i istraživanje Pule, koja se ponosi svojom antičkom rimskom arenom, te prirodnih ljepota na rtu Kamenjak, gdje se mogu pronaći brojne netaknute plaže. Među smještajem istaknuti su luksuzni hoteli Kempinski Hotel Adriatic i Grand Hotel Brioni Pula. The Standard, poznat i kao London Standard, dugovječni je regionalni tjednik koji se besplatno distribuira u Londonu. Pokriva razne teme, uključujući londonske vijesti, sport, kulturu i zabavu. Tiska se u tabloidnom formatu uz online izdanje koje pruža ažurirane vijesti i sadržaje, uz bazu od preko 13.5 milijuna mjesečnih korisnika.
www.standard.co.uk/lifestyle/travel/istria-croatia-guide-islands-truffle-hunting-where-to-stay-b1190045.html

The Times
The Croatian food utopia – that’s a mini Tuscany – minus the tourists
Hrvatska gastroutopija – mala Toskana bez previše turista
The Times je u listopadu objavio članak novinarke Hannah Evans, koja opisuje Istru kao gastronomski raj i idealnu destinaciju za ljubitelje vrhunske hrane, vina i maslinovog ulja. Članak je fokusiran na luksuzno imanje Meneghetti Hotel & Winery, smješteno u istarskoj unutrašnjosti, koje nudi autentično iskustvo mediteranskog načina života. Autorica detaljno opisuje bogatu ponudu hotela, koja uključuje vrhunska vina proizvedena od autohtonih sorti grožđa i pet vrsta ekstra djevičanskog maslinovog ulja te razne aktivnosti koje za goste može organizirati hotel. Tekst opisuje i posjet obitelji Karlić koja nudi lov na crne i bijele tartufe, nakon čega slijedi kušanje lokalnih delicija poput tjestenine s tartufima ili čokolade s tartufima. Istra je opisana kao „mini Toskana“, ali bez turističkih gužvi, što je čini idealnom jesenskom destinacijom. The Times je poznat po dugoj tradiciji i utjecaju u britanskom novinarstvu te se smatra novinama od nacionalnog značaja, a pokriva širok spektar tema. Uz online izdanje, koje prati više od 37 milijuna mjesečnih korisnika, reportaža je objavljena i u tiskanom izdanju od gotovo 370 tisuća primjeraka.
www.thetimes.com/travel/destinations/europe-travel/croatia/the-croatian-food-utopia-thats-a-mini-tuscany-minus-the-tourists-wvgrl9pnk

The Guardian
From grape stomping to truffle hunting:
10 great harvest festival trips in Europe
Od gaženja grožđa do lova na tartufe:
10 sjajnih putovanja kroz festivale žetve u Europi
Britanski dnevnik The Guardian objavio je članak autorice Annabelle Thorpe o najboljim jesenskim festivalima i raznim aktivnostima berbe u Europi, među kojima je istaknuta Istra kao idealna destinacija za berbu maslina i tartufa. Tekst naglašava posebnost stancije Meneghetti Hotel & Winery smještene u srcu Istre, koja gostima nudi jedinstvenu priliku sudjelovanja u berbi maslina od početka listopada do sredine studenog. Gosti mogu uživati i u otvaranju kamenica na obližnjem „fjordu“ i sudjelovati u lovu na tartufe koji traje do kraja listopada.. The Guardian je osnovan 1821. godine u Manchesteru kao The Manchester Guardian. Njegovi čitatelji cijene kvalitetno novinarstvo, društvenu pravednost i kontinuirano obrazovanje, a zainteresirani su za aktualna događanja, analize i kulturne teme. Broj mjesečnih korisnika online izdanja iznosi 21 milijun, a dostupan je s izdanjima za UK, SAD, Australiju, Europu te međunarodnu publiku.
Ova je reportaža objavljena i u The Observeru, čija je naklada gotovo pola milijuna primjeraka, te na portalima Uk.style.yahoo.com (1.450.000 mjesečnih korisnika), msn.com (22.500.000 mjesečnih korisnika), businessfast.co.uk (15.000 mjesečnih korisnika).
www.theguardian.com/travel/2024/sep/29/10-of-the-best-autumn-food-gastro-trips-in-europe

Olive Magazine
European hidden gems: must-visit hotels off the beaten track
Europski skriveni dragulji: hoteli van utabanih staza koje morate posjetiti
U rujnu je britanski online magazin objavio članak novinarke Alex Crossley u kojem je predstavljen San Canzian kao jedno od europskih skrivenih dragulja, smješteno u brežuljkastom krajoliku sjeverne Istre. Ističe se šarm uređenja, ali i gastronomija koju hotel pruža te da je restoran Luciano strateški smješten kako bi gosti mogli uživati u zalascima sunca nad maslinicima, morem pa i Dolomitima u daljini. Chef Pavo Klarić priprema jela inspirirana istarskom tradicijom koristeći domaće i sezonske sastojke.
Olive Magazine je mjesečnik posvećen hrani, receptima i putovanjima, čiji sadržaj obuhvaća tisuće recepata uz vodiče za kuhanje i insajderske savjete o putovanjima, restoranima, zdravlju i pićima, uključujući vino, koktele i kavu. Uz 13 godišnjih izdanja dostupnih u tiskanom i digitalnom obliku, objavljuje i web stranicu te nagrađivani podcast.
www.olivemagazine.com/guides/best-european-hidden-gem-hotels/

 - Reportaže u njemačkim medijima -

Abendzeitung München
Istrien – wenn alle weg sind
Istra – kad svi odu
Rujanski članak autorica Nine Job i Irene Kleber ističe čari jesenske Istre, idealne za opuštanje i uživanje u lokalnim gastronomskim delicijama. Reportaža donosi priču o lovu na tartufe s vodičem Ivicom Kalčićem i njegovim psima u Livadama te preporučuje posjet vinogradima i maslinicima, poput nagrađivanog imanja Mate u Savudriji i vinarije Kozlović u Momjanu, gdje se mogu kušati vrhunska vina i maslinovo ulje. Autorice preporučuju istraživanje pitoresknih istarskih gradića kao što su Rovinj, Novigrad i Motovun, uz uživanje u specijalitetima poput svježih tartufa, plodova mora i istarskog pršuta. Posjetile su restoran Puntulina u Rovinju, smješten na stijenama iznad mora, i konobu Stari podrum kod Momjana, poznatu po vrhunskim jelima od tartufa. Članak predstavlja jesen u Istri kao savršeno vrijeme za posjet mirnim plažama, biciklističke ture duž obale i opuštanje u luksuznim hotelima. Abendzeitung München je njemački dnevni list poznat po izvještavanju o lokalnim vijestima, politici, sportu i kulturi. Objavljuje se u nakladi od 39.900 primjeraka, a vrijednost članka o Istri iznosi 18.874 eura.

Die Zwei, Funk Uhr, 7 Tage, Viel Spaß, Woche der Frau
Sommer Klassiker Istrien
Klasična ljetna Istra
Nekoliko njemačkih magazina objavilo je tekst o ljepotama Istre, s posebnim naglaskom na prirodne i kulturne atrakcije te gastronomsku ponudu regije. Magični spoj mediteranskog ugođaja, povijesti i gastronomije čine Istru idealnom destinacijom za odmor. Opisujući Istru kao nezaobilaznu destinaciju za ljubitelje mediteranskog ambijenta, povijesnih gradova i vrhunske hrane, istaknuti su Rovinj, poznat po uskim uličicama, povijesnoj arhitekturi i pogledu s crkve sv. Eufemije, zatim Pula i Poreč te prirodne ljepote Kamenjaka i Brijunskog otočja. Uz poziv za istraživanje istarskih gradova, prirode i tradicionalne kuhinje, čitateljima se nude i preporuke za smještaj i restorane.
Magazin 7 TAGE je tjedni ženski časopis koji pruža čitateljicama aktualne vijesti i priče iz svijeta slavnih, s posebnim naglaskom na europske kraljevske obitelji. Osim izvještaja o poznatim osobama, magazin nudi i praktične savjete iz područja zdravlja, mode, ljepote, putovanja, prirode, uređenja doma i vrta, prava te kulinarstva s novim receptima za kuhanje i pečenje. Magazin ima nakladu od gotovo 67 tisuća primjeraka, a vrijednost članka je 10.860 eura.
Publika magazina Die Zwei uglavnom se sastoji od čitatelja koji traže opušten i informativan sadržaj s naglaskom na zabavu i poznate ličnosti. Časopis je popularan zbog svog pristupačnog stila pisanja i širokog spektra tema koje pokrivaju svakodnevne interese i događaje. Objavljuje se u nakladi od 89 tisuća primjeraka, a vrijednost objave iznosi 13.350 eura.
Funk Uhr je jedan od najstarijih i najpoznatijih njemačkih tjednika specijaliziranih za televizijski program. Uglavnom obiteljski i stariji čitatelji cijene praktične informacije i dodatni sadržaj koji se nudi uz klasičan TV vodič. Naklada magazina iznosi 308.166 primjeraka, a vrijednost objavljenog teksta je vrtoglavih 87.810 eura.
Tjednik Viel Spaß je kombinira zabavne i informativne sadržaje s naglaskom na teme iz svijeta poznatih, životnog stila i svakodnevnih savjeta te TV program. Prepoznatljiv je po privlačnom dizajnu, bogatim ilustracijama i kratkim, zanimljivim člancima koji čitateljima omogućuju brzo uživanje u sadržaju. Tjednik ima nakladu od 191.438 primjeraka, a vrijednost članka je 13.400 eura.
Woche der Frau je njemački tjedni časopis namijenjen ženama, koji se fokusira na teme iz života slavnih osoba, kraljevskih obitelji, mode, zdravlja, kulinarstva uz savjete za svakodnevni život. Prvi puta je objavljen 1999. godine, a izdaje ga Mediengruppe Klambt. Dostupan je u tiskanom izdanju te u digitalnom formatu putem različitih platformi za e-časopise. Magazin ima nakladu od 114.968 primjeraka, a vrijednost oobjave iznosi 20.800 eura.

OK!
Istriens Feel Good Küsten
Istarske obale za dobro raspoloženje
Njemački magazin OK! je međunarodno poznat ženski časopis fokusiran na ekskluzivne priče iz svijeta zvijezda koji donosi najnovije trendove u modi, ljepoti i lifestyleu. Članak iz kolovoza ističe prirodne ljepote, povijesne gradove i vrhunske delicije koje nudi Istra. Poseban naglasak stavljen je na južni dio poluotoka, uključujući rt Kamenjak s tirkiznim morem i preko 30 skrivenih uvala. Tekst preporučuje istraživanje slikovitih gradova poput Rovinja, Motovuna, Vrsara, Pule i Poreča a gastronomski doživljaji uključuju tartufe iz Motovunske šume, maslinovo ulje i svježe plodove mora iz Limskog kanala, uz preporuku posjeta tržnici u Puli.

Bild Woche
Romantisches Rovinj / Romantični Rovinj
Magazin Bild Woche u kolovozu je objavio tekst u kolovozu koji opisuje Istru kao idealnu destinaciju za ljetni i jesenski odmor, ističući prirodne ljepote, povijesne znamenitosti i bogatu gastronomsku ponudu. Tekst donosi preporuke za posjet slikovitom Rovinju, poznatom po svojim šarenim kućama, uskim kamenim ulicama i crkvi Svete Eufemije, s koje se pruža spektakularan pogled na grad i Jadransko more. Spominju se gradovi poput Motovuna i Vrsara, koji su smješteni na brežuljcima i podsjećaju na Provansu i Veneciju te Pula, dinamičan grad s bogatom poviješću koji se ponosi sa svojom rimskom Arenom. Gastronomija Istre posebno je istaknuta, uključujući tartufe iz Motovunske šume, maslinovo ulje, pršut, školjke iz Limskog kanala te specijalitete od morskih plodova i svježe ribe. Članak pruža praktične savjete za putovanja, uključujući preporuke za restorane, smještaj i vodiče, poput konobe Veli Jože u Rovinju. Bild Woche je njemački tjedni časopis koji kombinira značajke ilustriranog magazina i TV programa, uz aktualna događanja, zabavu, putovanja, zdravlje i kulinarstvo. Izlazi u nakladi od 75.325 primjeraka, a vrijednost objavljenog članka iznosi 17.180 eura.

Gute Fahrt
Ab in den Süden / Na jugu
Susanne Pahler za njemački je Gute Fahrt napisala članak koji preporučuje Istru kao "idealnu destinaciju za kratki odmor s mediteranskim šarmom". Čitatelje vodi na 210 kilometara dugu rutu kroz Istru koja uključuje lokacije od obale do unutrašnjosti poluotoka. Poreč je opisan kao početna točka, s rimskim forumom, bizantskom Eufrazijevom bazilikom i ukusnim ribljim specijalitetima u restoranu Sveti Nikola. Put zatim vodi u slikoviti Motovun, smješten iznad vinograda i polja, pa u umjetnički Grožnjan poznat po ateljeima i galerijama. U Bujama se preporučuje posjet restoranu Stara škola, koji nudi gurmanske specijalitete u autentičnom mediteranskom ambijentu. Članak zatim ističe Rovinj s njegovim starim gradom i prirodnim plažama te rt Kamenjak na jugu koji oduševljava netaknutim plažama i rustikalnim Safari barom. Putovanje završava u Puli, prepunoj povijesnih znamenitosti poput Augustovog hrama i rimskog amfiteatra koji ljeti postaje mjesto održavanja koncerata svjetskih zvijezda. Magazin Gute Fahrt je mjesečna automobilska publikacija koju od 1950. godine izdaje Delius Klasing Verlag, a izlazi u nakladi od 47.902 primjerka.

[13/01/2025]

Prikaži